Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΤΑ «ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΗ...»


...Και πράγματι απαντήσεις δεν λάβαμε στα ερωτήματα μας, όμως δεχθήκαμε παράκληση για να αποσύρουμε την έκθεση...

Στην προηγούμενου ανάρτηση μας με τίτλο «ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΠΡΩΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» γράφαμε τα εξής:
«Ορισμένοι ομογενείς εκπαιδευτικοί στην Πόλη, ισχυρίζονται ότι όλα βαίνουν καλώς στα σχολεία μας και μάλιστα θα είναι ακόμα καλύτερα στο μέλλον.Πόσο απέχει η πραγματικότητα από τον ισχυρισμό των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών, είναι σε θέση να το γνωρίζουν όσοι έχουν κάποια σχέση με τα εκπαιδευτικά θέματα.
Σε όσους επιμένουν ότι «δεν υπάρχει πρόβλημα» στην ομόγλωσση εκπαίδευση, αφιερώνουμε την έκθεση μαθητού της (παλαιάς) Α’ Γυμνασίου (Εβδόμη), η οποία με την τελευταία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Τουρκία, περιλαμβάνεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Δεν έχει σημασία τίνος σχολείου μαθητής είναι ο συντάκτης της έκθεσης, διότι πλέον πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν υπάρχει Μεγάλη Σχολή, Ζάππειο, Ζωγράφειο, αλλά Ομογενειακή Παιδεία.
Και η συγκεκριμένη έκθεση είναι η τραγική όψη της κατάστασης στην ομογενειακή παιδεία. Βέβαια αυτή είναι η μία όψη, διότι υπάρχουν και οι μαθητές που χειρίζονται καλύτερα την ελληνική γλώσσα.
Αναρωτιόμαστε τι ποσοστό μαθητών έχουν γνώση ελληνικής, αντίστοιχο με αυτό του μαθητή της έκθεσης; Οι εκπαιδευτικοί μας έχουν κάνει κάποια αξιολόγηση της κατάστασης στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας; Οι διευθυντές μας έχουν συντάξει κάποια έκθεση της ισχύουσας κατάστασης, για να την υποβάλλουν τόσο σε αρμόδιους όσο και σε γνώση της Ρωμέϊκης κοινότητας;
Θα μπορούσαμε να πολλαπλασιάσουμε τα ερωτήματα. Δεν γνωρίζουμε όμως εάν θα έχουμε απαντήσεις.
Θα επανέλθουμε με πρόσθετα στοιχεία και ερωτήματα, στην επόμενη ανάρτηση μας.»

...Και πράγματι απαντήσεις δεν λάβαμε στα ερωτήματα μας, όμως δεχθήκαμε παράκληση για να αποσύρουμε την έκθεση. Φαίνεται ότι η αντιμετώπιση της πραγματικότητας είναι βαριά και ασήκωτη για κάποιους αρμοδίους των σχολείων μας.
Γνωρίζουμε ότι στους κόλπους της Ομογένειας (στην Πόλη και την διασπορά) ισχύει ο άγραφος κανόνας «τα εν οίκω μη εν δήμω». Όμως αυτή η «τακτική της στρουθοκαμήλου» μάς έφερε στην σημερινή κατάσταση της Ομογενειακής Παιδείας.
Αναγνωρίζουμε τον μόχθο των εκπαιδευτικών που πασχίζουν και αγωνιούν για να μορφώσουν νέους ανθρώπους στα χνάρια της μακραίωνης παράδοσης της Ομογενειακής Παιδείας.
Όμως δεν μπορούμε να αποδεχθούμε την αντίληψη που προτιμά την αποσιώπηση των προβλημάτων και την διαιώνιση τους, μέχρι αυτά να γίνουν καρκίνωμα που νεκρώνει τα σώμα της Ομογένειας.
Όπως δεν μπορούμε να αποδεχθούμε την αντίληψη που πιστεύει ότι εξαιρούνται και απαλλάσσονται της αξιολόγησης, τα σχολεία μας με το πανάκριβο κόστος λειτουργίας τους.
Η πρόθεση μας από την δημοσίευση δεν ήταν να φέρουμε σε δύσκολη θέση όσους αισθάνονται ότι εκτίθενται, από μία τέτοια έκθεση. Γι’ αυτό αποσύραμε την ανάρτηση που περιείχε την έκθεση του μαθητή της Α’ Γυμνασίου, εκτιμώντας ότι το μήνυμα που θέλαμε να στείλουμε με την δημοσίευση, βρήκε τον προορισμό του.
Τώρα είναι η στιγμή που όλοι πρέπει ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αν μη τι άλλο για να προφυλάξουν εαυτούς από χειρότερους διασυρμούς.

Γρηγόρης Κεσίσογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.