Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Σε προηγούμενη ανάρτηση μας στο ιστολόγιο, αναφερθήκαμε στην επιτυχία των ομογενών μαθητών στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια της Τουρκίας.
Οι διευθύνσεις των σχολείων μας δικαίως υπερηφανεύονται και προβάλλουν την επιτυχία των αποφοίτων τους στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια της Τουρκίας. Είναι πηγή χαράς για κάθε σχολείο και κάθε οικογένεια η επιτυχία των παιδιών τους.Πέρα από την φυσιολογική ικανοποίηση που προσφέρει η επιτυχία των αποφοίτων, αυτή παρουσιάζεται και ως επιβεβαίωση του υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου των σχολείων μας.
Όμως ο αντίλογος υποστηρίζει ότι η επιτυχία της μεγάλης μερίδας των αποφοίτων μας σημειώνεται σε σχολές ιδιωτικών πανεπιστημίων, όπου η βαθμολογία για την εισαγωγή είναι κατώτερη από την απαιτούμενη για τα κρατικά πανεπιστήμια.
Ασφαλώς και είναι σημαντική για κάθε μαθητή, να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία θα του ανοίξει νέους ορίζοντες στην ζωή του.
Αλλά όταν αυτή γίνεται με χαμηλή βαθμολογία, ως πόσο η εισαγωγή των αποφοίτων στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, μπορεί να γίνεται σημείο αναφοράς για τις εκπαιδευτικές επιδόσεις των σχολείων μας;
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις στα κρατικά πανεπιστήμια της Τουρκίας, είναι ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πεδίο. Παρά ταύτα, η εισαγωγή σε αυτά, δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε το μοναδικό ούτε και το κυριότερο κριτήριο των εκπαιδευτικών επιδόσεων ενός λυκείου. Πόσο μάλλον για τα ομογενειακά μας σχολεία, τα οποία θα πρέπει ν’ ανταποκριθούν και στις ιδιαίτερες προσμονές της κοινότητας μας, κυρίως στην εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.
Οι προσδοκίες των γονιών για εκπαίδευση με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, για πολιτισμικά ομογενές περιβάλλον, για ανταγωνιστική παιδεία ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων από τα σχολεία μας.
Το ερώτημα είναι εάν οι διευθύνσεις των σχολών μας, κατανοούν τους προβληματισμούς των γονιών και της κοινωνίας μας γενικότερα ή απλά επαναπαύονται στα αριθμητικά στοιχεία του μαθητικού πληθυσμού ή τον αριθμό των επιτυχόντων στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Παρακάτω αναρτούμε τα αποτελέσματα εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές, έξη μαθητών από ένα σχολείο μας. Για λόγους προσωπικών δεδομένων καλύψαμε τα ονόματα των επιτυχόντων. Από τα υπόλοιπα στοιχεία, φαίνεται ότι το σύνολο τους εισάγεται σε ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Επίσης εντύπωση κάνει ότι μόνο ένας εισάγεται σε κλάδο θετικών επιστημών. Έχει διατυπωθεί επανειλημμένα από ομογενειακούς παράγοντες ότι η κοινότητα μας έχει ανάγκη από δικηγόρους, ιατρούς, χημικούς, νηπιαγωγούς. Αναρωτιόμαστε εάν και κατά πόσο οι διευθύνσεις των σχολών μας προσανατολίζουν τους μαθητές τους σε αυτές τις ειδικότητες.
Ένας σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία των ομογενών μαθητών, τον οποίο δεν πρέπει να παραβλέψουμε, είναι το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι μαθητές παρακολουθούν φροντιστήρια ειδικευμένα στις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι δαπάνες για τα φροντιστήρια σε αρκετές περιπτώσεις καλύπτονται από υποτροφίες που χορηγούν είτε τα σχολεία είτε φορείς, όπως η Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών.
Στο θέμα της ομογενειακής εκπαίδευσης θα επανέλθουμε και με άλλες αναρτήσεις. Γιατί πρέπει να γίνει κάτι που θα ανατρέψει την σημερινή ζοφερή κατάσταση που εισπράττει η κοινωνία μας από την λειτουργία των ομογενειακών σχολείων. Αυτή την αλλαγή την οφείλουν και οι εκπαιδευτικοί μας στον εαυτό τους, για να διαψεύσουν όσους τους κατηγορούν ότι απέχουν από το πρότυπο του Ομογενειακού Δασκάλου, έτσι όπως διαμορφώθηκε από μεγάλες προσωπικότητες της εκπαίδευσης.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.